Optymalizacja strony pod Google

Na optymalizację strony pod wyszukiwarkę Google ma wpływ szereg regularnie wykonywanych działań, które mają na celu jej jak najlepsze przystosowanie do wymagań wyszukiwarki. Pierwsze skojarzenie jakie nasuwa się w pierwszej kolejności to działania mające na celu zmodyfikowanie kodu samej strony internetowej, przyspieszenie jej wczytywania, zmniejszenie rozmiaru obrazów, a także poprawienie jej struktury. Poza działaniami natury technicznej, istnieją również działania kreatywne, które również znacząco poprawiają widoczność i pozycję w wyszukiwarce Google. Połączenie obu tych działań przy odpowiednim zaangażowaniu będzie skutkowało stopniowym wzrostem pozycji w Google.

Jeszcze kilka lat temu optymalizacja strony polegała najczęściej na umieszczeniu w tekście jak największej ilości słów kluczowych (przez co nie zawsze tekst miał sens dla potencjalnego odbiorcy), a także pozyskiwaniu jak największej ilości linków, które często nie posiadały większej wartości. Od 2013 roku, Google zaktualizowało algorytm odpowiedzialny za ograniczenie spamu w sieci, co skutkowało znacznymi zmianami w pozycjach uzyskanych przez lata w Google, głownie za sprawą kar za pozyskiwanie linków z niskiej jakości stron tematycznych bądź też nie, czy systemów wymiany linków SWL.

Przykładowymi działaniami technicznymi stosowanymi przy optymalizacji witryny możemy wyróżnić: zaprojektowanie odpowiedniej struktury witryny, prawidłowe uzupełnienie meta tagów, zastosowanie przyjaznych URLi, stworzenie mapy witryny, linkowanie wewnętrzne i wiele innych czynności, dzięki którym roboty analizujące stronę, dotrą do wszystkich informacji i będą w stanie je w odpowiedni sposób zindeksować.

W chwili obecnej nie liczy się już ilość linków kierujących do strony internetowej, a przede wszystkim ich jakość (link building). Znaczące zdanie ma jednak odpowiednia optymalizacja samych tekstów znajdujących się w serwisie, czyli tak zwany „content marketing”.

Działaniami kreatywnymi skutkującymi wyższą pozycją serwisu w Google nazywamy: odpowiednie zoptymalizowanie tekstów, dobór słów kluczowych do treści zawartych na stronie, sukcesywne budowanie linków i inne działania, dzięki którym serwis staje się wyjątkowo wartościowy dla wyszukiwarki, a także przyjazny dla użytkowników, którzy go odwiedzają.

Skontaktuj się z nami

Jeżeli masz do nas jakiekolwiek pytania - skorzystaj z poniższego formularza lub skontaktuj się z nami telefonicznie.

Dbamy o Twoją prywatność. Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Przemysław Imiałek, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Studio Projektowe DESIGNIO, ul. 26 Kwietnia 69, 71-126 Szczecin, NIP: 852-237-96-69. Podane dane będą przetwarzane w celu kontaktu zwrotnego. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Studio DESIGNIO istnieje na szczecińskim rynku od 2009 roku. Przez ten czas zdobyliśmy zaufanie wielu partnerów biznesowych. Dołącz do grona zadowolonych Klientów i rozpocznij z nami współpracę już dziś.

Strona wykorzystuje pliki Cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności. Możesz zarządzać ustawieniami plików Cookies, klikając w przycisk "Ustawienia".

Ustawienia Rozumiem i akceptuję